Så blir du medlem i Laholms IF OK

Är du intesserad av att orientera är du varmt välkommen som medlem i föreningen och att delta vid våra träningsaktiviter och följa med på tävlingar.

Du får testa att delta i våra träningar vid tre tillfällen innan du bestämmer dig för att bli medlem.

För mer info kontakta Fredrik Magnusson, fredrik@laholmorientering.se, 0705-19 69 92

Medlemsavgifter 2024

• Vuxen tävlingsmedlem (fr o m 17 år): 450 kr
  • Barn och ungdom (t o m 16 år): 150 kr
  • Familj (max två vuxna+barn t o m 16 år): 900 kr
  • Träningsmedlem vuxen: 250 kr
  • Stödmedlem: 100 kr

Som fullbetalande medlem (vuxen/ barn och ungdom/ familj) får du:

1. Ordinarie anmälningsavgift betald vid alla tävlingar.*
  2. Delta vid klubbens träningar.
  3. Tillgång till klubbens kartor.
  4. Försäkring som gäller vid tävling och av klubben arrangerade träningar.
  5. Klubbkläder till reducerade priser.
  6. Av styrelsen beslutade subventionerade tävlings- eller träningsresor.

Som träningsmedlem får du:

• Samma som ovan, förutom punkt 1.
    Det är tillåtet att springa öppen motionsklass vid tävlingar, men medlemmen betalar då hela anmälningsavgiften själv.

Som stödmedlem får du:

• Medlemskap som visar att du stöttar klubbens verksamhet, men inte rätt att delta kostnadsfritt på tävlingar eller träningar.

* Med ordinarie anmälningsavgift avses den maxavgift som gäller enligt Svenska orienteringsförbundet tävlingsregler (motsvarar 180 kr för nationell tävling 2024). Vid högre anmälningsavgift och vid flerdagarstävlingar betalar klubben upp till nämnd maxavgift per tävlingsdag, överskjutande belopp står medlemmen själv för.

Klubben betalar inte efteranmälningsavgifter i tävlingsklass.

Klubben betalar inte heller anmälningsavgiften om medlem är anmäld till tävling men inte kommer till start.

Medlemsavgiften sätts in på bankgiro 688-4142. Skriv namn i meddelanderaden och skicka samtidigt e-post till kassör Lena Jönsson lenaulf@telia.com med följande uppgifter: Namn, adress, personnummer, telefonnummer och e-postadress.